dimecres, 26 de maig del 2010

Profunditat de color ( Sistema de colors )

  • B/N ( blanc/negre ) ... 1 píxel - 1 bit
  • Escala de grisos ... 1 píxel - 1 byte ( 256 nivells de grisos )
  • RGB ( pantalla ) ... 1 píxel - 3 bytes

R ( RED ) ... 1 byte ... 256 nivells de vermell
G ( GREEN ) ... 1 byte ... 256 nivells de verd
B ( BLUE ) ... 1 byte ... 256 nivells de blau

És un model de color amb que és possible representar un color mitjançant la barreja per addició dels tres colors llum primaris.

Per indicar amb quin a proporció barregem cada color, `'assigna un valor a cadascun dels colors primaris de manera que el valor 0 significa que no intervé en la barreja. Com més gran siqui aquest valor, més intensitat aporta a la barreja. La intensitat amb la que lluu cada component es mesura degons una escala que va del 0 al 255.


  1. Vermell (255, 0 , 0)
  2. Verd (0, 255, 0
  3. Blau (0, 0, 255)
  4. Negre - absència de color ( 0, 0, 0)
  5. Groc (255, 255,0)
  6. Aiguamarina (0,255,255)
  7. Magenta (255, 0, 255)
  8. Blanc (255, 255, 255)

Cub RGB: forma de representar el conjunt de colors. Cada color és un punt de la superfície o de l'interior d'aquest. L'escala de grisos és la diagonal que uneix el blanc i el negre.
  • CMYB ( impressora )
C ( CION , BLAU CEL )
M ( MAGENTA )
Y ( YELLOW )
B ( BLACK )



Informació extreta dels apunts de classe i d'aquesta web.
Imatges extretes d'aquesta web.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada